تفاوت انواع مودم فیبر نوری و مودم های ADSL و VDSL

تفاوت انواع مودم فیبر نوری و مودم های ADSL و VDSL
۲۱ تیر ۱۴۰۳ دیدگاه‌ها برای تفاوت انواع مودم فیبر نوری و مودم های ADSL و VDSL بسته هستند منتخب amirreza1373000

با توجه به خصوصیات و ویژگی هایی که برای بهترین مودم فیبر نوری و انواع ADSL و VDSL ذکر کردیم، می توان به وجود تفاوت هایی در این انواع مودم پی برد. در این قسمت از محتوا، سعی داریم تا تفاوت های موجود در انواع مختلف مودم ها را بررسی کرده و مزیت استفاده از بهترین مودم فیبر نوری را بیان کنیم. این تفاوت ها عبارتند از:

  1. بهترین مودم فیبر نوری پهنای باند بیشتری برای مشترکان شبکه فراهم می کند. مودم های VDSL از لحاظ ایجاد پهنای باند در رده دوم و مودم های ADSL نیز در رده سوم قرار دارند.
  2. سرعت دانلود در بهترین مودم فیبر نوری بسیار بیشتر از انواع ADSL و VDSL می باشد.
  3. سرعت آپلود فایل های صوتی و تصویری در بهترین مودم فیبر نوری چندین برابر بیشتر از دیگر انواع مودم می باشد.
  4. امنیت موجود در شبکه های بهترین مودم فیبر نوری بسیار بالاتر از انواع قدیمی مودم های اینترنتی می باشد. بنابراین شما با استفاده از مودم های فیبر نوری می توانید از امنیت اطلاعات خود مطمئن باشید.
  5. در مودم های ADSL هرچه فاصله از دکل های مخابراتی بیشتر شود، سرعت اتصال و انتقال داده کاهش خواهد یافت. اما در بهترین مودم فیبر نوری انتقال داده و سرعت اتصال هیچ ربطی به فاصله از دکل های مخابراتی ندارد.

به طور کلی می توان گفت، استفاده از بهترین مودم فیبر نوری با وجود مزیت های فراوان، بسیار برای شما به صرفه خواهد بود. ممکن است هزینه راه اندازی و نصب تجهیزات فیبر نوری کمی گران تر از سایر مودم ها باشند، اما مزیت های فراوانی برای شما در پی خواهند داشت که بسیاری از هزینه های جاری را جبران خواهند کرد.

هنمایی برای خرید بهترین مودم فیبر نوری

خرید مودم فیبر نوری از درجه بالایی از اهمیت برخوردار است. برای خرید بهترین مودم فیبر نوری باید اطلاعاتی در مورد مشخصات و قابلیت های آن داشته باشید. در ادامه به معرفی بهترین و پرکاربردترین مودم های فیبر نوری پرداخته ایم.

معرفی انواع  مودم و خرید مودم فیبر نوری معروف بازار

  • مودم Huawei ONT ۱ port HG۸۵۴۶ M: این مودم یکی از انواع بهترین مودم فیبر نوری می باشد. این مودم دارای ۴ پورت شبکه LAN می باشد. همچنین دارای ۲ عدد پورت USB و یک عدد پورت RJ۱۱ می باشد. قدرت اتصال و انتقال داده در این مودم بسیار بالاست و از انواع کم مصرف مودم به شمار می رود. این مودم دارای ۲ عدد آنتن خارجی است.
  • مودم Huawei ONT ۲ port HG۸۳۴۶ M: این مودم به عنوان یکی از انواع بهترین مودم فیبر نوری شناخته می شود. آنتن این نوع مودم از نوع داخلی می باشد و دارای ۲ پورت تلفنی است. تعداد پورت های شبکه در این مودم به ۴ عدد می رسد. این مودم از شبکه های USB  و WIFI پشتیبانی می کند. وجود نشانگر ال ای دی نیز از دیگر مزیت های این دستگاه محسوب می شود. این مودم قابلیت کاهش مصرف ۲۵ درصدی انرژی را دارد.
    • مودم Huawei ONT ۱ port HG۸۲۴۵ C: این مودم دارای پورت های اترنت، USB، وای فای، فیبر نوری و… می باشد. این مودم از بهترین و پر مصرف ترین مودم های فیبر نوری موجود در بازار است.
    • مودم HUAWEI HG۸۲۴۵ Q۲: یکی دیگر از انواع بهترین مودم فیبر نوری این مودم می باشد. سرعت باند و قدرت آنتن بالا از ویژگی های این مودم به شمار می روند. این مودم دارای پورت های اترنت، USB، تلفن و… است.
    • مودم Huawei ONT port HG۸۲۴۵ H: این مودم به پورت های اترنت، وای فای، USB و… مجهز است و از این طریق سرعت اتصال و انتقال داده خوبی را برای شما فراهم می کند. قدرت آنتن این مودم نیز بسیار بالاست و دارای ضمانت نامه معتبری است.

    نکات مهم در خرید مودم فیبر نوری

    در هنگام خرید مودم فیبر نوری باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. برای مثال میزان استفاده شما از اینترنت و محدوده سرعت مورد نیاز، از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب و خرید یک مودم فیبر نوری می باشند. همچنین تعداد مشترکانی که قرار است از مودم استفاده کنند نیز جزء نکات قابل توجه و اساسی می باشد. پس بهتر است در ابتدا ویژگی های یک مودم و قابلیت های آن را مد نظر قرار داده و سپس جهت خرید آن اقدام نمایید.

    بهترین مودم فیبر نوری کدام است؟

    به طور کلی می توان گفت خرید بهترین مودم فیبر نوری یکی از مهمترین ملزومات در عصر جدید به شمار می رود. همانطور که می دانید، عصر جدید، عصر تحول و تکنولوژی است. در این بازه زمانی، هر چقدر به سطح بالاتری از فناوری دسترسی داشته باشید، می توانید با استفاده از آن پل های جدیدی برای پیشرفت خود بسازید. یکی از جدیدترین راه های دسترسی سریع به اطلاعات روز دنیا در عرصه های مختلف، استفاده از مودم های فیبر نوری می باشد. بنابراین شما با نصب تجهیزات فیبر نوری می توانید زمینه پیشرفت خود در زمینه تحصیلی، کاری و… را فراهم نمایید.

درباره نویسنده