آیا مودم فیبر نوری با مودم معمولی فرق دارد؟

آیا مودم فیبر نوری با مودم معمولی فرق دارد؟
۲۱ تیر ۱۴۰۳ دیدگاه‌ها برای آیا مودم فیبر نوری با مودم معمولی فرق دارد؟ بسته هستند منتخب amirreza1373000

آیا مودم فیبر نوری با مودم معمولی فرق دارد؟

مودم فیبر نوری به عنوان مدرن ترین انواع مودم شناخته می شود. این مودم ها کارایی فوق العاده ای دارند. عملکرد آنها با وجود اتصالات فیبر نوری تکمیل می شود. سرعت بالا در انتقال داده های صوتی و تصویری، افزایش پهنای باند شبکه، امنیت بهتر و… از جمله مزیت های استفاده از مودم های فیبر نوری می باشند. بهترین مودم های فیبر نوری در دو دسته ONT و ONU تولید و دسته بندی می شوند. کارایی و عملکرد این دسته مودم ها تقریبا یکسان است اما در واقع تفاوت هایی دارند. از مودم های ONT بیشتر در شبکه هایی تحت پروتکل FTTH استفاده می شود. در مقابل مودم های فیبر نوری ONU در پروتکل های شبکه FTTTB مورد استفاده قرار می گیرند.

به بهترین مودم فیبر نوری در اصطلاح UFB نیز گفته می شود. UFB مخفف عبارت Ultra-Fast Broadband می باشد. در مودم های اینترنت فیبر نوری به جای سیگنال های الکترونیکی از سیگنال های فیبر نوری استفاده می شود. اینترنت فیبر نوری سرعت انتقال داده، دانلود و آپلود بسیار بالایی دارد و برای ارتباط سیستم به مودم های فیبر نوری نیاز دارد. از آنجایی که مبحث شبکه های FTTH از اهمیت بیشتری برای کاربران برخوردار است. بنابراین در ادامه بیشتر به بررسی بهترین مودم فیبر نوری از نوع ONT خواهیم پرداخت.

بررسی تفاوت های بهترین مودم نوری در انواع ONT و ONU

همانطور که گفته شد، بهترین مودم فیبر نوری به دو دسته کلی ONT و ONU تقسیم بندی می شوند. مودم های ONT مورد استفاده بیشتری قرار می گیرند. در واقع این مودم ها تحت شبکه های FTTH عملکرد خود را ارائه می دهند. مودم های خانگی و اداری در مقیاس های کوچک و با تعداد کاربر پایین، همه از این دست مودم ها به شمار می روند. در مقابل مودم های ONU برای مجتمع های تجاری و مسکونی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. این مودم ها قادر به کنترل از راه دور هستند و در شرایط آب و هوایی مختلف، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

درباره نویسنده